Rapport fra Nyttårsseminaret

Tiden for åndsutgytelse og innhøstning!

Det er alltid knyttet stor spenning til forkynnelsen og ligger forventning i luften når pastor Arnfinn 
Clementsen har sine nyttårsseminar. Tema for årets seminar, var «I en tid som denne», med særlig fokus på hva vi kan forvente i tiden frem mot Jesu gjenkomst, den store innhøstningen og åndsutgytelsen over alle mennesker.

Fra statistikker og befolkningsveksten i verdensvid målestokk, ble linjene trukket helt ned til den enkelte menighets og troendes liv her og nå. Det er viktig å kjenne tiden og tjene Guds plan i sin levetid, forstå oppdraget, ikke vente på vekkelse, men se et nytt bilde av det vi vil ha og krysse grenser for å nå ikke-troende og den neste generasjonen. 

Arnfinn Clementsen annonserte før seminaret to bibelord han hadde fått spesielt for disse dagene, 
fra Jes.43:19 - «Se, jeg gjør noe nytt. Nå spirer det fram. Merker dere det ikke? Ja, jeg legger vei i 
ørkenen, elver i ødemarken» 
og fra Apg 2:17 - «De holdt seg trofast til apostlenes lære og fellesskapet, til brødsbrytelsen og bønnene.» 

Og disse ordene, sammen med Matt 13:39, fikk prege seminaret på en trosfrisk og oppmuntrende 
måte! Clementsen oppmuntret sterkt til å tenne opp Guds visjon, forventningene til hva han vil gjøre 
og kjærligheten til hverandre. 

«​Vi har grunn til å forvente store ting i 2015, og Gud ​har en god plan for hvert eneste menneske!" 

 

Grip dagen

av Arnfinn Clementsen

Hør budskapet fra søndagens gudstjeneste her, eller se det på livestream!

Les mer..

Grip dagen Grip dagen