Rapport fra Nyttårsseminaret

Tiden for åndsutgytelse og innhøstning!

Det er alltid knyttet stor spenning til forkynnelsen og ligger forventning i luften når pastor Arnfinn 
Clementsen har sine nyttårsseminar. Tema for årets seminar, var «I en tid som denne», med særlig fokus på hva vi kan forvente i tiden frem mot Jesu gjenkomst, den store innhøstningen og åndsutgytelsen over alle mennesker.

Fra statistikker og befolkningsveksten i verdensvid målestokk, ble linjene trukket helt ned til den enkelte menighets og troendes liv her og nå. Det er viktig å kjenne tiden og tjene Guds plan i sin levetid, forstå oppdraget, ikke vente på vekkelse, men se et nytt bilde av det vi vil ha og krysse grenser for å nå ikke-troende og den neste generasjonen. 

Arnfinn Clementsen annonserte før seminaret to bibelord han hadde fått spesielt for disse dagene, 
fra Jes.43:19 - «Se, jeg gjør noe nytt. Nå spirer det fram. Merker dere det ikke? Ja, jeg legger vei i 
ørkenen, elver i ødemarken» 
og fra Apg 2:17 - «De holdt seg trofast til apostlenes lære og fellesskapet, til brødsbrytelsen og bønnene.» 

Og disse ordene, sammen med Matt 13:39, fikk prege seminaret på en trosfrisk og oppmuntrende 
måte! Clementsen oppmuntret sterkt til å tenne opp Guds visjon, forventningene til hva han vil gjøre 
og kjærligheten til hverandre. 

«​Vi har grunn til å forvente store ting i 2015, og Gud ​har en god plan for hvert eneste menneske!" 

 

Alt på grunn av Jesus

av Arnfinn Clementsen

"Han som ikke visste av synd, har han gjort til synd for oss, for at vi i ham skulle få Guds rettferdighet." 2. Kor 5:21

Les mer..

Alt på grunn av Jesus Alt på grunn av Jesus