Rapport fra Peter Youngren

 

Alt

 

Under årets Celebration hadde vi besøk av pastor og verdensevangelist Peter Youngren. I avslutningsmøtet søndag kveld samlet vi inn en gave på 80000,- til hans kampanje i Kenya i juni. Vi er glad for å involvere oss i en Jesusfestival og Fredsfestival i dette landet som har gjennomgått så mye strid og fiendskap det siste året.
Her er en personlig rapport fra Peter Youngren etter festivalen:

Kjære Pastor Arnfinn,

Du og din menighet har hatt en viktig rolle i vår siste Gospelkampanje og seminar i Kenya. Takk for engasjementet og kollekten fra forsamlingen.

Vi sparte ikke på noe, slik at vi kunne nå hele nasjonen. Gospelfestivalen nådde titusener hver kveld, til tross for mye regn, og den ble overført direkte på radio og TV. 1100 pastorer fra hele Kenya kom sammen i et firedagers seminar i Eldoret, byen hvor det var ett voldelig opprør tidligere i år. Radio, TV og media, både i hovedstaden Nairobi og i Eldoret, dekket kampanjen vår.

Dette gav oss muligheten til å spre budskapet om Kristus til alle sosiale lag. Uansett hvor jeg gikk fokuserte jeg på Kristi Kors og dets relevans i den nåværende politiske situasjonen. Det var spesielt rørende å møte President Daniel Moi, som styrte Kenya i 25 år, og Visepresident Kalanzo Musyoka.

Den kanskje mest spesielle hendelsen var når jeg besøkte en nasjonal flyktningleir med 16’000 mennesker. Kenya Nasjonal TV fulgte meg på dette besøket og det gav oss muligheten til å formidle Guds kjærlighet gjennom Jesu Kors.

Vår kampanje i Kenya fortsetter nå via TV fem ganger i uka, barnehjemmet vi adopterte og støtten til nesten 1000 pastorer i Kenya.

Hils menigheten og takk dem. Uten mennesker som blir inspirert til å handle, slik som Karisma Senter, kunne vi ikke gjort dette. Jeg ser fram til å se deg snart, om Herren vil. La oss holde kontakten.

Guds velsignelse,
Peter Youngren

 

Spor av Jesus

av Egil Svartdahl

Juleevangeliet anno 2017

Les mer..

Spor av Jesus Spor av Jesus